niedziela, 2 marca 2014

Uniwersalny zmywacz brudu - szampon do włosów



Zaczęło się od Johnsona i swetrów do prania ręcznego.
Świetnie usuwa brud. Kiedyś męczyłam się piorąc je w szarym mydle albo ostatnio w orzechach piorących.
Teraz szampon, trochę odżywki do włosów, pięć minut ugniatania, płukanie i na deski do suszenia.

Nadal używam Johnsona i jak widać eksperymentuję z zapachami. Lawendowy już dawno się skończył, ale nie przypadł mi do gustu.













Szamponem też myję moją torbę na laptopa.
Od zewnątrz ujdzie, bo na zielonym to tak nie widać zabrudzeń, za to klapa od wewnątrz na drugi, trzeci dzień nadaje się do czyszczenia. 
( Stać mnie na nową torbę, ale ponieważ ta, oprócz klapy, jest w bardzo dobrym stanie, mimo, że mam ją już kilka lat, wymaga jedynie małych usprawnień - może naszyję coś z tej strony...... zobaczę. Mogliby akurat tutaj też dać materiał w podobnym kolorze, co reszta torby )







Mycie trampek - nie mam na myśli tutaj prania, bo piorę je w pralce, ale mycie po deszczu, czy ........ po wejściu w psią kupę. Albo szorowanie starego, zasiedziałego brudu.

To zawsze była dla mnie mordęga.
Czytałam ostatnio, że chyba można gumką do gumowania je przetrzeć. Według mnie, szkoda gumki, bardziej się przyda do zamszowych.

Stara szczotka do zębów, trochę szamponu z wodą i szorujemy. Jeden but to niecałe 5 minut.


inne zastosowania szamponu:

- mycie pędzli, np. do malowania obrazów, ścian itp

- mycie rąk umazanych w tłustych smarach, olejach

- nie sprawdzałam, podobno usuwa farbę z ubrań

- usuwa krew z białych tkanin - nie sprawdzałąm

- pomoże usunąć żółte naleciałości na kołnierzyku czy rękawach, moczymy w szamponie przed wrzuceniem do pralki

- można wypróbować na jakiejkolwiek plamie - nie sprawdzałam

- alternatywa dla środka do mycia toalety czy podłóg

- jeśli poszukacie w sieci, znajdziecie dużo więcej zastosowań dla szamponu do włosów. Najlepiej jeśli nie będzie miał w sobie odżywki. Jeśli zostanie Wam coś na dnie lub akurat szampon Wam nie spasował, bo drapie i swędzi po umyciu, zawsze można go wykorzystać do mycia wanny, umywalki, zlewozmywaka, pralki, lodówki z zewnątrz, przetarcia kranów............. itp itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Samowystarczalny ogród miejski.

  Warzywny ogród miejski w Detroit.  1280 akrów. Żywi 2000 domostw za friko.  Jest też ogród, w którym kwitnie 200 drzew owocowych. Dostarcz...