piątek, 14 marca 2014

Rzodkiewkowy odkrztuszacz


Przepis znaleziony w sieci. Nie ma to jak anglojęzyczne blogi.


Oryginalny przepis:

- szklanka miodu

- szklanka soku z cytryny

- jedna czerwona cebula

- 5, 7 rzodkiewek

- 6  ząbków czosnku

Wrzucamy wszystko do blendera i gotowe.  Trzymamy w lodówce, do maksymalnie tygodnia.

Dorośli 2 łyżki dziennie, dzieci powyżej 1 roku - 1 łyżka dziennie.


Zmodyfikowałam go na własne potrzeby: 

- zamiast soku z cytryny, resztka cydru z octu jabłkowego

- skupiłam się na czosnku, nie wrzuciłam cebuli

- i żałuję, że nie dodałam kawałka chili, które mi zostało z obiadu, ale na przyszły raz

- resztka pietruszki z doniczki


Jest ostre, lecz nie pali tak, jak chili.

Ma na celu odflegmienie paskudztwa z klatki piersiowej - czyli płuc. Czy na mnie zadziała ? Podobno pierwsze efekty przynosi w ciągu 24h. Nawet jeśli nie, to i tak warto dla celów zdrowotnych.

Test czas zacząć.

Jest wtorek i muszę napisać, że coś mi się odkleiło, lecz nie zakończyło się splunięciem. Może gdybym jednak trzymała się oryginału, miałoby to bardziej konkretny efekt. Warto. Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Samowystarczalny ogród miejski.

  Warzywny ogród miejski w Detroit.  1280 akrów. Żywi 2000 domostw za friko.  Jest też ogród, w którym kwitnie 200 drzew owocowych. Dostarcz...