czwartek, 29 sierpnia 2013

Sklepowe papierowe torebki - wyrzucić czy zużyć ?



Trochę mi się nazbierało z Lidla i Kłosa, więc postanowiłam:


- że jeśli następnym razem pójdę do Kłosa np, wezmę ze sobą jedną większą na chleb i drugą mniejszą na kartofelka lub kapuśniaka, bo za nimi przepadam  W Biedronce są jedynie małe worki, więc na pieczywo taka torebka jak znalazł

- jestem papierowym chomikiem, składam reklamy lokali, które mnie interesują ze skrzynki listowej, papiery z podróży jak mapy, pocztówki itp, więc wkładam te wszystkie rzeczy do takich torebek, podpisuję i archiwum gotowe :)

 A same papierowe torby, trzymam w kolejnej torbie z papieru :) 



- pierwsze, co przyszło mi do głowy, gdy  składałam kolejną torebkę z Kłosa, to rejs po morzu :) Jak płynęliśmy na Tossę, to rozdawali takie torebki, bolsas de mareos, obok mnie ojciec trzymał synowi głowę, a ten starał się coś napluć do takiej torebki  Wybierając się w podróż można się posłużyć opakowaniem po cukrze lub mące :) Nie są przezroczyste :P Mnie też wzięło z powodu hormonów, ale w drodze powrotnej było już ok, pigułka zadziała :)



- takie papierowe opakowanie to idealny 'pojemnik' na drugie śniadanie do pracy lub szkoły - kanapkę w mniejszej torebce chowamy do większej, obok jabłka i napoju w kartoniku np. A potem posłużą jako worek na śmieci po zjedzonym posiłku.

-  w większych torbach przechowuję suchy chleb i bułki, które potem mielę i mam tartą bułkę

- kiedyś wrzucaliśmy do nich łupiny po cebuli na Wielkanoc 



- w bardziej stabilnych i mocniejszych torbach możemy przechować cebulę, czosnek czy pomidory, grzyby; to już znacznie lepsze rozwiązanie od reklamówek, w których sie pocą, potem zżera je wilgoć albo zaczynają puszczać pędy. Dodatkowo możemy zrobić dziurki, żeby zapewnić im dodatkową klimatyzację :)

- niedojrzałe pomidory, śliwki czy brzoskwinie szybciej w takich torebkach dojrzeją.

- w takiej papierowej torbie chleb lepiej oddycha i tak szybko się nie psuje jak reklamówce Zawsze w Lidlu pakuję chleb do papierowej torebki

- jeśli mamy kota lub inne zwierzę, po którym sprzątamy w klatce czy kuwecie, wrzucamy 'zapachowe' rzeczy do torebki, zawijamy i wyrzucamy do kosza. Zapach nie będzie nikomu wtedy przeszkadzał.



Oczywiście można zużyć papierowe torby na inne cele,  niż tylko takie przyziemne, ale to  już nie ten blog :)  Wystarczy wpisać reuse paper bags i pokaże nam się lista rzeczy, które można stworzyć z papierowych toreb. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Samowystarczalny ogród miejski.

  Warzywny ogród miejski w Detroit.  1280 akrów. Żywi 2000 domostw za friko.  Jest też ogród, w którym kwitnie 200 drzew owocowych. Dostarcz...