środa, 24 kwietnia 2013

Żymlok, krupniok i kaszanka - czym się różnią?


Mieszkam na Górnym Śląsku, ale ze Śląska nie jestem. Czyli żaden ze mnie Hanys a Gorol. Kiedy robię zakupy, nie zastanawiam się nad nazwami czy pochodzeniem pewnych wyrobów.Tak jest w przypadku tych trzech produktów.

Na zdjęciu moje dzisiejsze śniadanie - kaszanka z wątróbką. Ojciec przez kilka lat jadł krupnioki, ale niedawno zawyrokował, że woli kaszankę, bo smaczniejsza. Ja nie widzę między nimi różnicy w smaku. Wyglądają podobnie, a jak się podsmaży z cebulą, to odróżnić nie potrafię.



Nigdy się nie zastanawiałam nad składem tych trzech produktów, więc postanowiłam sobie wyklarować o co biega.

Przepis na krupnioka i żymłoka ze strony śląskiesmaki.pl



Krupniok doczekał się swojego festynu na Nikiszowcu, dzielnicy Katowic ( w Katowicach bodajże w 2011 odbyło się jego pierwsze święto )






A teraz coś o ŻYMLOKU:





Kaszanka:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Samowystarczalny ogród miejski.

  Warzywny ogród miejski w Detroit.  1280 akrów. Żywi 2000 domostw za friko.  Jest też ogród, w którym kwitnie 200 drzew owocowych. Dostarcz...