środa, 13 lutego 2013

Ryż


Ostatnio wziełam się za gotowanie ryżu bez torebek i nawet mi to wychodzi, ale postanowiłam poszukać dodatkowych wskazówek, które znalazłam w Kalendarz ze skorowidzem 2013 Sekrety Babuni, o którym pisałam wcześniej.


- przed ugotowaniem możemy go podsmażyć na oleju. Będzie smaczniejszy jeżeli na patelnię wrzucimy też czosnek czy cebulę.

- solimy dopiero po koniec gotowania, oprócz soli albo może zamiast soli możemy użyć innych przypraw wg uznania. Kostka rosołowa to też rozwiązanie.


-
- - jak odgrzewamy ugotowany ryż?  W durszlaku lub sitku nad gorącą wodą ( TEGO NIE WIEDZIAŁAM ) Trzymamy go tak z 5 min.

- moczymy go i myjemy, by potem nam się nie posklejał

- zachowa biały kolor, jeśli dodamy lyżkę soku z cytryny

 - woda nie wykipi jeżeli dodamy łyżkę oleju

 - jak gotuję sama ryż ? - szklanka ryżu i szklanka wody, potem dolewam, dzięki temu nie mam rozgotowanego ryżu i mogę sobie jego stan miękkości kontrolować :)





Strona wydawnictwa impuls


Gotujemy risotto:

- na maśle i oleju podsmażamy cebulę

- ryż płuczemy i dobrze osączamy. Wrzucamy na tłuszcz. Smażymy i mieszamy, aż ryż się zeszkli.

- do ryżu, ratami czyli po jednej chochli, wlewamy litr bulionu ( ryżu jest 300g) i gotujemy do wchłonięcia przez ryż płynu. NIE MIESZAMY.

- doprawiamy, dorzucamy warzywa lub mięso, plus starty parmezan. Podgrzewamy przez chwilę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Samowystarczalny ogród miejski.

  Warzywny ogród miejski w Detroit.  1280 akrów. Żywi 2000 domostw za friko.  Jest też ogród, w którym kwitnie 200 drzew owocowych. Dostarcz...