środa, 6 czerwca 2012

Nie wyrzucajmy starego chleba



I zróbmy z niego tartą bułkę, bo tarta bułka wcale nie musi być z bułki.



W rodzinie wrzucamy wysuszony chleb wszelkiej maści do papierowej torby i jak się zapełni, maszynka do mielenia w ruch i ....mam bułkę, w której nie ma tego, czego nawet nie chcę wiedzieć, znajduję sie w kupnej bułce :)

A jeśli nie zdążyliśmy starego chleba polamać na mniejsze kawałki, tak żeby łatwo je było upchać do maszynki, można wykorzystać młotek :) Zrobi się bałagan ale to jedyny sposób na zaschnięty chleb :)

Coś o tartej bułce, link na zdjęciu 



Kuchenne fascynacje z bułka tartą w roli głównej, zapraszam na bloga :



wtorek, 5 czerwca 2012

Masło w innej odsłonie

środa, 30 czerwca 2010
Masło I

Ułatwi przełykanie pastylek
Nieraz pigułka albo nie chce przejść przez gardło, bo jest za duża, albo dziwnie zatrzyma się gdzieś w połowie drogi. Trochę masła pomoże nam ją przełknąć,

Pozbędziemy się rybnego zapachu z rąk
Trochę masła wsmarowujemy w ręce, myjemy ciepłą wodą i mydłem. Alternatywą może być cytryna.


Jakiego masła używają na forum 



Gotująca się woda pozostanie w garnku
Mój odwieczny problem, za mały garnek i brudny piec. Jak nie dopilnuję garnka, to zawsze woda wykipi mi spod przykrywki.
Możemy wodę utrzymać w ryzach gdy dodamy 1, 2 łyżki masła.



  Masło domowego wyrobu 






Zastąpi krem do golenia ( tylko wtedy, gdy akurat nam go zabraknie )
Rozsmarowujemy masło na mokrej skórze I voila. Możemy się golić.

Pomoże pokroić kleiste owoce I inne gumiaste pyszności
Figa, dactyl ……to pierwsze, co kojarzy mi sie z upaćkanym, kleistym nożem.
Jeśli wysmarujemy ostrze noza masłem, podziała ono jak lubrykant, a krojone owoce i inne przysmaki przestaną się do niego kleić.


Masło w domowych warunkach


Suche włosy
Gdy mamy suche I łamliwe włosy,  powinniśmy wmasować w nie odrobinę masła, nałożyć  czepek na 30 min a następnie umyć je szamponem I dobrze splukać

niedziela, 3 czerwca 2012

Mleko w akcji

Mleko

1.  Zamrożona ryba

Jeśli chcemy, żeby ryba z zamrażalnika smakowała jak prosto z sieci rybaka, sprawiamy jej mleczną kąpiel do momentu, kiedy odtaje

2. Gotowane kolby kukurydzy

Moje ulubione letnie danie. Kukurydza zyska słodszy smak jeśli do gotującej wody wsypiemy 1/4 szklanki mleka w proszku

3. Kwaśne mleko i srebrna zastawa/sztućce

Kwaśnym mlekiem wypolerujemy ww. rzeczy. Jeśli nie mamy kwaśnego mleka, dodajmy odrobinę octu do świeżego mleka. Moczymy sztućce w kwaśnym mleku przez pół godziny, tak żeby nalot łatwiej było usunąć, myjemy wodą  z mydłem i osuszamy.

4. Oparzenia słoneczne i ugryzienia owadzie

Na ww dolegliwości robimy pastę: 2 łyżki mleka w proszku plus 1/3 ciepłej wody w słoiczku. Zakręcamy i potrząsamy, zeby dobrze się wymieszało. Konzystencja pasty ma przypominać gęstą śmietanę więc dodajmy według potrzeby albo więcej proszku albo jeśli przedobrzyliśmy z nim, więcej wody. I gotowe do nałożenia na bolące miejsce.

5. Mleczko do usuwania makijażu

Tą samą pastą w punkcie 4ym zmyjemy makijaż.

6. Usunie plamy z atramentu

Zamoczmy plamiastą odzież w mleku i zostawmy na noc. Potem upierzmy jak zwykle.

7. Na ogrodowe ręce

Ten kto ma ogródek i zdarza mu się wrócić z brudnymi rekami upstrzonymi plamami, które trudno zmyć mydłem, niech zrobi sobie papkę z płatków owsianych i mleka - zmyje brud a przy okazji zrobimy sobie delikatny peeling

Ziołowe parówki

czwartek, 09 września 2010

Parówki - zioła

Oczyszczają skórę twarzy,
ułatwiają wydalanie toksyn,
pobudzają krążenie


Para zmiękcza skórę i otwiera pory.
Przy cerze normalnej stosujemy 1 raz w tygodniu;
przy tłustej - 2, 3 razy;
przy suchej 1 raz na 2 tygodnie



Nie stosujemyprzy chorobach skóry, serca, astmie i przy skłonnościach do pękania naczyń krwionośnych



3 łyżki suszonych lub dwie garście świeżych ziół
wrzucamy do grubej, fajansowej miski albo salaterki ( żeby długo trzymała ciepło)
zalewamy 6 szklankami wrzątku i mieszamy
nakrywamy głowę ręcznikiem i trzymamy ją w odległości ok. 30 cm nad naczyniem
potem płuczemy twarz letnią wodą, a po kilku minutach zimną



Oczyszcza pory: pokrzywa, koper włoski, lipa


Koją podrażnienia:  mięta, lawenda, rumaniek,
tymianek, melisa, płatki róży


Pobudzają krążenie w skórze: pokrzywa, rozmaryn


Cera tłusta: nagietek, skryp, szałwia, krwawnik,
czarny bez, koper włoski


Cera sucha i wrażliwa: chaber, fiolek pachnący,przywrotnik,rojnik


Cera starzejąca się, zmeczona: mniszek, bez czarny, koniczyna łąkowa

piątek, 1 czerwca 2012

Rady kuchenne

poniedziałek, 06 września 2010

Rady kuchenne


Mleko bez kożucha

Po nalaniu  mleka do kubka, wrzucamy kostkę lodu


Zdejmowanie skórki z kiełbasy

Zanurzamy na chwilę kiełbasę w zimnej wodzie ( potrzymamy pod strumieniem bierzącej )
Woda rozmiękczy skórkę i sprawi, że nie będzie przylegała do mięsa.


Sól utrwala zapach kawy

Zazwyczaj kupujemy już zmieloną kawę w torebkach, która traci aromat zanim ją do końca wykorzystamy. Ja nie przesypuję kawy z torebki do puszki czy innego pojemnika. Ale jeśli już to robimy, dodajmy do niej szczyptę soli i dobrze wymieszajmy.


Bita śmietana z mleka

Wystarczy puszka skondensowanego mleka. Zastąpi kremówkę do ciasta.
A szczypta cukru żelującego lub soli  dodana w trakcie ubijania sprawi, że dłużej zachowa sztywność.



1 łyżka miodu daje lepszy efekt niż pastylka do ssania.

Siostrzenica chora, rozsiewa wszędzie zarazki. Cała rodzina kicha, kaszle, zatoki rozsadzają głowę. Przy pierwszej chrypce dobrze zażyć n...