niedziela, 2 kwietnia 2017

Wyzwanie - ukorzeniamy szczepki anginki.


Dzisiaj posadziłam do ziemi szczepkę geranium, która siedziała sobie w szklance wody przez 2 tygodnie, ponieważ nie miałam ziemi, więc sobie tam stała. Chcę pokazać, że ukorzenianie geranium jest jak uprawianie chwastów - łatwe i przyjemne.

Tak wygląda końcówka geranium przed zasadzeniem do ziemi.




Ziemia, którą używam regularnie do wszystkich kwiatków - grubosza aloesu i liściastych.


Zapamiętajcie ile liści ma moja szczepka, żeby nie było, że oszukuje. Co tydzień, w niedziele zrobię zdjęcie i dodam do tego posta, wraz z datą.


Szczepka w ziemi. Zostanie postawiona w półcieniu, żeby miała spokój.


A tak wygląda odratowany badyl, który prawie zasuszyłam na słońcu. Został postawiony w pół cienistym, chłodnym pokoju i dzisiaj,koci się jak królik, co chwilę mam nową szczepkę.
Ziemia uniwersalna. Gdy nie ma słońca podlewam dwa razy w tygodniu, gdy praży się na słońcu, częściej.


Podlewajcie swoje kwiatki regularnie, wtedy nauczą się, że zamiast padać na pysk, poczekają chwilę ze zwiędnięciem, bo wiedzą, że właściciel dam im pić.Piszę, z doświadczenia.
Do kwiatków podchodźcie z uczuciem, kwiatki czują nasze emocje i fakt, że o ne dbamy, wtedy się odwdzięczą bujnym listowiem.
Kto nie ma czasu na podlewanie kwiatków, na dbanie o nie, niech ich nie trzyma w domu.
Jeśli sadzicie kwiatki lub przesadzanie, ukorzeniacie z myślą, że pewnie się nie uda, Wam nie wyjdzie, to Wam nic z tego nie wyjdzie, kwiatek to poczuje i pomyśli, że co się będzie starał, wolę zwiędnąć niż mieć takiego właściciela pesymistę.
Możecie się śmiać, ale nasze myśli i uczucia, mają odbicie w Waszym zachowaniu, czynach i twarzy, kto jest empatą to wie o czym mówię, zwłaszcza kobiety. Jeśli ktoś do Was podchodzi negatywnie, przypomnijcie sobie jak się wtedy czujecie emocjonalnie i fizycznie. To działa w obie strony i dotyczy każdej istoty żywej.
To są Wasi podopieczni i tak ich potraktujcie.

Kto zdecyduje się rozsadzić geranium, trzymam kciuki. :)



Sobota 8 marca






18 kwietnia


25 kwietnia



Szczepkę posadziłam w marciu, w maju użyłam raz ekologicznego nawozu Astvit i mam mała palemkę 10 czerwca.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz