niedziela, 2 kwietnia 2017

Wyzwanie - ukorzeniamy szczepki anginki.


Dzisiaj posadziłam do ziemi szczepkę geranium, która siedziała sobie w szklance wody przez 2 tygodnie, ponieważ nie miałam ziemi, więc sobie tam stała. Chcę pokazać, że ukorzenianie geranium jest jak uprawianie chwastów - łatwe i przyjemne.

Tak wygląda końcówka geranium przed zasadzeniem do ziemi.




Ziemia, którą używam regularnie do wszystkich kwiatków - grubosza aloesu i liściastych.


Zapamiętajcie ile liści ma moja szczepka, żeby nie było, że oszukuje. Co tydzień, w niedziele zrobię zdjęcie i dodam do tego posta, wraz z datą.


Szczepka w ziemi. Zostanie postawiona w półcieniu, żeby miała spokój.


A tak wygląda odratowany badyl, który prawie zasuszyłam na słońcu. Został postawiony w pół cienistym, chłodnym pokoju i dzisiaj,koci się jak królik, co chwilę mam nową szczepkę.
Ziemia uniwersalna. Gdy nie ma słońca podlewam dwa razy w tygodniu, gdy praży się na słońcu, częściej.


Podlewajcie swoje kwiatki regularnie, wtedy nauczą się, że zamiast padać na pysk, poczekają chwilę ze zwiędnięciem, bo wiedzą, że właściciel dam im pić.Piszę, z doświadczenia.
Do kwiatków podchodźcie z uczuciem, kwiatki czują nasze emocje i fakt, że o ne dbamy, wtedy się odwdzięczą bujnym listowiem.
Kto nie ma czasu na podlewanie kwiatków, na dbanie o nie, niech ich nie trzyma w domu.
Jeśli sadzicie kwiatki lub przesadzanie, ukorzeniacie z myślą, że pewnie się nie uda, Wam nie wyjdzie, to Wam nic z tego nie wyjdzie, kwiatek to poczuje i pomyśli, że co się będzie starał, wolę zwiędnąć niż mieć takiego właściciela pesymistę.
Możecie się śmiać, ale nasze myśli i uczucia, mają odbicie w Waszym zachowaniu, czynach i twarzy, kto jest empatą to wie o czym mówię, zwłaszcza kobiety. Jeśli ktoś do Was podchodzi negatywnie, przypomnijcie sobie jak się wtedy czujecie emocjonalnie i fizycznie. To działa w obie strony i dotyczy każdej istoty żywej.
To są Wasi podopieczni i tak ich potraktujcie.

Kto zdecyduje się rozsadzić geranium, trzymam kciuki. :)



Sobota 8 marca






18 kwietnia


25 kwietnia



Szczepkę posadziłam w marciu, w maju użyłam raz ekologicznego nawozu Astvit i mam mała palemkę 10 czerwca.


23 sierpień 2017

Pamiętajcie, że bez Astvitu czy jakiejkolwiek pożywki, żadne geranium jeszcze do takiej wysokości mi nie urosło, więc jest to anginka eksperymentalna.
Przesadziłam ją do ciut większej doniczki. Czy urośnie bardziej, czas pokaże.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Samowystarczalny ogród miejski.

  Warzywny ogród miejski w Detroit.  1280 akrów. Żywi 2000 domostw za friko.  Jest też ogród, w którym kwitnie 200 drzew owocowych. Dostarcz...