środa, 1 marca 2017

Jak wyhodować ładne geranium/ anginkę ?


Mamy okna tam, gdzie słońce zaczyna świecić od 13.00 do samego wieczora, do tego paskudnie wieje. W lecie niesamowity skwar plus wiatr urywający głowę.

Ten okaz przez część lata stał na oknie bez firanki, słońce prażyło, ja go przesuszałam w związku z tym zamiast się rozrastać, był patykiem z kilkoma pożółkłymi liśćmi.

Anginką zaopiekował się ojciec, postawił w tym miejscu, w dużym pokoju, gdzie jest chłodno, jest firanka i półcień.



Regularnie podlewana ze spodka, czyli od dołu, nieprzestawiana rozrosła się do tego rozmiaru.

Tata zrobił jedną szczepkę, reszta rośnie dalej, teraz szukam długich patyków, by ją podtrzymać, bo się przechyla na jeden bok z powodu ciężaru.

Anginka do tej postaci rozrosła się w ciągu jesieni i zimy ostatniej. Zobaczymy jak da radę  w miesiącach letnich. Pewnie zrobię sadzonki, ale aktualnie chcę sprawdzić, czy będzie stanowić dobry odstraszasz na komary.

Jeśli nie potraficie ocenić kiedy należy podlać roślinę, kupujecie patyki na szaszłyki, ja swoje znalazłam w pasmanterii, która też para się sprzedażą artykułów piśmienniczych, szkolnych, kartek, sznurowadeł i patyków na szaszłyki właśnie.

Wbijacie patyk w ziemię, trzymacie z 10 sekund i patrzycie czy jest mokry, czy suchy, czy mokry do połowy......... ot cały myk.




1 komentarz:

  1. Nigdy nie umiałam hodować roślin. Wszystkie mi usychały zanim zdążyły się przyjąć.Do geranium mam sentyment,bo jak byłam mała,często bolało mnie ucho i ciocia zawsze dawała mi listek bym włożyła do ucha. W zeszłym roku wyprowadziłam się z domu i babcia dała mi szczepkę. Nie wierzyłam,że się przyjmie. Podlewałam gdy mi się przypomniało,stała na oknie od wschodu. Po pół roku miała pół metra. Rozrosła się niesamowicie,teraz stoi na podłodze bo już nie mam miejsca na komodzie. Ma 1,5 metra i jest ogromna! zapach jest niesamowity. Gdy stała przy oknie faktycznie przez lato nie było komarów. Powiem więcej,gdy stała w sypialni nie bolały mnie uszy i nie miałam problemu z katarem. rewelacja.

    OdpowiedzUsuń

Samowystarczalny ogród miejski.

  Warzywny ogród miejski w Detroit.  1280 akrów. Żywi 2000 domostw za friko.  Jest też ogród, w którym kwitnie 200 drzew owocowych. Dostarcz...