poniedziałek, 5 marca 2012

Olej ale nie do jedzenia

Zwykły olej, jaki używamy do smażenia pomoże nam w:
·         Usunięciu zarysowań na panelach  Podobno. Moje panele ucierpiały w ostatnie wakacje podczas malowania i porysowały się okropnie po tym jak zaczęłam przesuwać ciężką szafkę na dwa metry.  Wtarłam w nie olej, po jakimś czasie drugi raz. Pod światło je niestety widać. To samo zrobiłam z blatem mojej szafki, na której pozostały matowe plamy po usunięciu plamek z farby. Po natłuszczeniu wygląd poprawił się o jakieś 70, 80 % dopóki olej nie ‘wywietrzał’.
·          spowolnieniu procesu zmatowienia i powstania śniedzi na  wyrobach z mosiądzu i miedzi. Po skończonym polerowaniu przetrzyjmy je kilkoma kroplami oleju.
·          uporaniu się z pękaniem i powstawaniem plam na drewnianych deskach do krojenia
·         Usunięciu farby ze skóry i włosów. Maczamy kawałek waty w oleju i lekko ścieramy muskając poplamione miejsca.
·         Likwidacji irytującego skrzypienia zawiasów drzwi. Olej i masło dadzą temu radę.
·         Odklejeniu ‘upartych’ naklejek. Gdy byłam mała moczyłam butelki z fajnymi naklejkami w wodzie, ale to za dugo trwało. Więc by przyspieszyć ich odklejenie smarowałam je masłem lub olejem.
·         Odblokowaniu zaciętych zamków błyskawicznych. Tak samo jak przy plamach z farby, bierzemy kawałek waty, moczymy w oleju i  zamek oliwimy.
·         Glancowaniu czyli polerowaniu butów. Zamszowe odpadają.
·         Sprawieniu, ze stara skóra stanie się nieco bardziej elastyczna. Przedtem jednak, sprawdźmy, czy nie zostawimy na niej żadnych plam.
·         Niedopuszczeniu by brud przykleił się do narzędzi ogrodowych oraz by je uchronić  przed szybkim rdzewieniem. Dlatego pokryjmy je cienką warstwą oleju.
·         Wypolerowaniu mebli przez wymieszanie soku cytrynowego i oleju w proporcji 1/3.
·         W pozbyciu się klejącej mazi pozostałej po odpryśnięciu kafelków od drewnianej podłogi. Lejemy olej  prosto na maź , czekamy aż wsiąknie i zeskrobujemy lub też zbieramy papierowym ręcznikiem.
·         W natłuszczeniu rzeczy zrobionych z modeliny, która w gotowaniu straciła kolory lub z masy solnej.
·    W łatwym usunięciu wosku skapującego ze świeczek na świeczniki. Zanim taką świeczkę zapalimy, przetrzyjmy świecznik olejem.
Wkrótce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Samowystarczalny ogród miejski.

  Warzywny ogród miejski w Detroit.  1280 akrów. Żywi 2000 domostw za friko.  Jest też ogród, w którym kwitnie 200 drzew owocowych. Dostarcz...